niedziela, 27 maja 2012

ZESŁANIE DUCHA ŚWIĘTEGO - CYTATY Z PISMA ŚWIĘTEGO.


1.Pierwszy cytat pochodzi z Pierwszego Listu św. Pawła do Koryntian. (Kor.2,11).
"(11) Bo któż z ludzi wie, kim jest człowiek, prócz ducha ludzkiego, który w nim jest?
Tak samo kim jest Bóg, nikt nie poznał, tylko Duch Boży."

2. Drugi cytat pochodzi z dziejów Apostolskich  (Dz 2,17-18) Cytuję :
"I stanie się w ostateczne dni, mówi Pan, Że wyleję Ducha mego na wszelkie ciało I prorokować będą synowie wasi i córki wasze, I młodzieńcy wasi widzenia mieć będą, A starcy wasi śnić będą sny; (18) Nawet i na sługi moje i służebnice moje Wyleję w owych dniach Ducha mego I prorokować będą."

3. Trzeci cytat pochodzi z Listu św.Pawła do Galatów  (Gal 4, 6). Cytuję :
"(6) A ponieważ jesteście synami, przeto Bóg zesłał Ducha Syna swego do serc waszych, wołającego: Abba, Ojcze!"

4.Czwarty cytat pochodzi z Ewangelii św. Jana : (Jan 10,30). Cytuję :
(10) "Ja i Ojciec jedno jesteśmy."

5. Piąty cytat  pochodzi z Ewangelii św. Jana (Jan 14, 7-11)  Cytuję :
"7) Gdybyście Mnie poznali, znalibyście i mojego Ojca. Ale teraz już Go znacie i zobaczyliście.
(8) Rzekł do Niego Filip: Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy.
(9) Odpowiedział mu Jezus: Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także i Ojca. Dlaczego więc mówisz: Pokaż nam Ojca?
(10) Czy nie wierzysz, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie? Słów tych, które wam mówię, nie wypowiadam od siebie. Ojciec, który trwa we Mnie, On sam dokonuje tych dzieł.
(11) Wierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie."

6. Szósty cytat  również pochodzi z Ewangelii św. Jana : (Jan 14,23)  Cytuję :
"(23) Odpowiedział Jezus i rzekł mu: Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy, i u niego zamieszkamy."

7.Siódmy cytat pochodzi z I Listu św. Pawła do Koryntian : (I Kor 3 ,16) Cytuję :
"(16) Czy nie wiecie, że świątynią Bożą jesteście i że Duch Boży mieszka w was?".

8. Ósmy cytat   Księga Psalmów : Psalm 51 ; wersety 11-13 . Cytuję :
"11) Zakryj oblicze swoje przed grzechami moimi I zgładź wszystkie winy moje.
(12) Serce czyste stwórz we mnie, o Boże, A ducha prawego odnów we mnie!
(13) Nie odrzucaj mnie od oblicza swego I nie odbieraj mi swego Ducha świętego!".

9. Dziewiąty cytat pochodzi z Listu św. Pawła do Rzymian : (Rz 8,14-17)  Cytuję :
"(14) Bo ci, których Duch Boży prowadzi, są dziećmi Bożymi. (15) Wszak nie wzięliście ducha niewoli, by znowu ulegać bojaźni, lecz wzięliście ducha synostwa, w którym wołamy: 
Abba, Ojcze! (16) Ten to Duch świadczy wespół z duchem naszym, że dziećmi Bożymi jesteśmy.(17) A jeśli dziećmi, to i dziedzicami, dziedzicami Bożymi, a współdziedzicami Chrystusa, jeśli tylko razem z nim cierpimy, abyśmy także razem z nim uwielbieni byli."


Wszystkie cytaty pochodzą z Biblii Warszawskiej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam wszystkich zaiteresowanych tematyką biblijną
Proszę o merytoryczne wpisy. Nie są one cenzurowane.